Pogotowie kanalizacyjne : 660 429 003

Wywóz nieczystości płynnych: 660 429 004

Wodomierz ogrodowy – podlicznik

Wodomierz ogrodowy – podlicznik

Podlicznik ogrodowy – sposób na niższe rachunki za wodę

Właściciele ogrodów, którzy regularnie korzystają z wody do podlewania roślin, mogą obniżyć koszty, montując tzw. podlicznik ogrodowy. To urządzenie pozwala precyzyjnie mierzyć ilość wody zużywanej na cele zewnętrzne, dzięki czemu można uniknąć opłat za ścieki, które nie trafiają do kanalizacji.

Podstawy prawne

Na podstawie art. 27 ust. 4, 5, 6 Ustawy z dn. 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (D. U. 2019 poz. 1437), w rozliczeniach uwzględnia się ilość wody bezpowrotnie zużytej wyłącznie w przypadku jej pomiaru za pomocą dodatkowego wodomierza, który musi zostać zamontowany na koszt Odbiorcy usług.

Obowiązki właściciela nieruchomości

Odpowiedzialność za zakup, montaż i konserwację podlicznika spoczywa na Odbiorcy usług. 

Wodomierz, którego wskazania są podstawą do rozliczeń, musi mieć ważną i nienaruszoną cechę legalizacyjną. W związku z tym informujemy, że w gestii Odbiorcy usług leży obowiązek legalizacji wodomierza rejestrującego ilość wody bezpowrotnie zużytej. Jeżeli takiej nie posiada, zgodnie z obowiązującymi przepisami jego wskazania nie mogą być podstawą do naliczania opłat za zużycie wody. 

Okres ważności cechy legalizacyjnej wodomierza wynosi 5 lat zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 22 marca 2019 r. w sprawie prawnej kontroli metrologicznej przyrządów pomiarowych (Dz.U. 2019 poz. 759). 
Więcej na ten temat znajdziesz tutaj

Odczyty podlicznika – jak i kiedy je przekazywać?

Aby skorzystać z możliwości rozliczania wody bezpowrotnie zużytej, Odbiorca usług musi pamiętać o regularnym przekazywaniu odczytów podlicznika. Wymagane jest zgłoszenie stanu licznika co najmniej cztery razy w roku (raz na kwartał).

Stan podlicznika można podawać :
– Online – pod linkiem: https://www.bpik.com.pl/stan-licznika/
– Telefonicznie- (32) 216-27-64 w. 2

Wymagania dotyczące montażu podlicznika

  1. Podlicznik należy zainstalować w pomieszczeniu na instalacji wewnętrznej, za wodomierzem głównym, zgodnie z obowiązującymi normami.

  2. Woda pobrana z instalacji za podlicznikiem nie może być odprowadzana do kanalizacji sanitarnej.

  3. Po instalacji należy złożyć wniosek o zgłoszenie podlicznika dołączając do niego załącznik w postaci zdjęcia przedstawiającego wskazanie początkowe nowo zamontowanego wodomierza wraz z widoczną cechą legalizacyjną

    Wniosek możesz dostarczyć:
    – osobiście w siedzibie BPIK Sp. z o.o. 
    – poprzez pocztę elektroniczną – adres e-mail: bpik@bpik.com.pl

UWAGA!
BPIK Sp. z o.o. może odstąpić od uwzględniania w rozliczeniach wody bezpowrotnie zużytej w następujących przypadkach:

  • w przypadku, gdy Odbiorca usług przez okres dłuższy niż rok nie przekazał stanu podlicznika ogrodowego Spółce
  • stwierdzenia braku ważnych cech legalizacyjnych wodomierza ogrodowego (legalizacja co 5 lat),
  • uszkodzenia licznika,

Bieruńskie Przedsiębiorstwo Inżynierii Komunalnej Sp. z o. o. © 2022 Wszystkie prawa zastrzeżone

Stworzone przez Idea - IT

Skip to content